Handelsbetingelser for Next-Data.dk

Generelle oplysninger
Juridisk navn: Next-Data.dk
CVR. Nr: 19609138
Adresse: Østerbrogade 79, 9400 Nørresundby 
E-mailadresse: salg@nextdata.dk
Telefonnummer: 26802629


Betaling

Vi modtager følgende betalingskort:

- Dankort (gebyrfrit)
- E-Dankort (gebyrfrit)
- Betaling med danske kreditkort (Mastercard m.m.) 1,25% gebyr
- Betaling med internationale kreditkort (Mastercard m.m.) 3,75% gebyr
- Bankoverførsel obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. 
Aftaler med NextData.dk indgås på dansk.

Levering

Leveringstiden for varen:
Leveringstid står anført på siden med produktet (normalt 1-2 hverdage)
Alle varer tilstræbes afsendt samme dag. Er varen ikke på lager, vil vi inden 1 dag fremsende en e-mail 
med information om leveringsdato. 
Er man som kunde ikke tilfreds med denne leveringstid bedes man venligst rette henvendelse uden ugrundet ophold. 

Fragtpriser:
PostDK - privatpakke kr. 59,-
PostDK - erhvervspakke kr. 59,-
GLS - erhvervspakke kr. 59,-
GLS pakkeshop kr. 59,- 
Afhentning kr. 50,- (Ekspeditions gebyr hvis varen ikke er betalt online) 

v. bestillinger over kr. 20.000,- påhviler værdiforsendelsesgebyr køber iht. Post Danmarks takster

OBS - fragtprisen kan på enkelte produkter afvige fra ovenstående 
- se slutfragtprisen i bestillingsprocessen. 

Til udlandet med luftpost med Post Danmark: 
Grønland m. luftfragt ca. kr. 125,- pr. kg. Minimum kr. 700,- (bærbar vejer 4-6kg) 
Færørene m. luftfragt ca. kr. 100,- pr. kg. Minimum kr. 500,- (bærbar vejer 4-6kg) 
Norge, Sverige, Tyskland kr. 500,- for op til 10 kg (over 10 kg se www.post.dk) 

Ovenstående fragtpriser til udlandet er ekskl. moms, ligesom varen også kun skal betales uden moms, medmindre det er til private i EU. Bemærk at vi IKKE sender pr. efterkrav til udlandet.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret) 

Du har 14 dages fortrydelsesret ved forbrugerkøb, når du handler hos os 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a)    har modtaget din vare
b)    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c)    får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. 
Meddelelsen skal gives ved (salg@nextdata.dk eller telefon: 26 80 26 29) 
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. 
Den finder du medsendt i denne ordrebekræftelse nederst i dette dokument

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering 
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1.    Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

2.    Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på, 

3.    Der ydes ingen fortrydelsesret ved handels køb (B2B) Der kan dog i visse situationer returneres mod returgebyr på 15%

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

-    du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at  fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. 
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet  kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. 
I tilfælde af en værdiforringelse herunder batterier hvor plomberingen er brudt vil som udgangspunkt blive vurderet som 100% værdiforringet. 
Dette skyldes, at det ikke er muligt at undersøge hvor meget batteriet har været brugt, og hvor meget det således er blevet slidt. 
Vi opfordrer derfor til at man ikke bryder plomberingen på batterier. Værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder 
senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. 
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, 
medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Tilbagebetaling sker, når du kan dokumenterer for at have sendt varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

NextData.dk 
Østerbrogade 79
9400 Nørresundby
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale 

Hvad skal jeg sende med tilbage? 
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det returnerede produkt skal være komplet med original emballage og tilbehør

Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.laptops.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret ved forbrugerkøb. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet,
pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 
Ved handelskøb har du kun 12 måneders reklamationsret

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge 
af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. 
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Varen sendes til:
NextData.dk 
Østerbrogade 79 
9400 Nørresundby 
Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 

Brug gerne vores RMA skema her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik) 
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn 
Adresse 
Postnummer
By
Land
Telefonnummer 
E-mail adresse 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos NextData.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, 
således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 


Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Oplysninger afgivet til www.NextData.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos NextData.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til NextData.dk via e-mail salg@nextdata.dk


Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@nextdata.dk – Kundeservice – 26 80 26 29. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)